Publicerad av Markus Wejrot den 17 Jan 2021
Förra årets julklappsutdelning gick till som förra året till fritidsverksamheten Gnistan. Verksamheten som bedrivs på Gnistan är så behjärtansvärd att det inte var någon tvekan om att vi även 2020 valde att stötta verksamheten.

2020 har för Gnistan varit ett katastrofalt år med Covid-19. Gnistan har inte kunnat hålla öppet under hösten och barnen som brukar vara där är i stort behov av mat. I många fall har Gnistan varit enda tillfället för barnen att äta sig mätta. Verksamheten skall öppnas igen i början av 2021. Vi håller alla tummarna för att det är möjligt.
Klubben beslutade att donera pengar i till verksamhetens matkonto. Något som Safija själv önskat. Det beslutades att donera totalt 8 000 kronor vilket är mer än vanligt på grund av den tuffa sitiuationen. Desssa pengar utbetalas 2000 kr åt gången under de första 4 månaderna av 2021. Katarina och Markus träffade Safija på ett coronasäkert sätt i början av januari för att överlämna en symbolisk check.

Donationen till Gnistan i form en symbolisk check.

Markus, Safija, Aleandra och Katarina tillsammans för att överlämna
checken på 8 000 kronor till Safija och Gnistan.

God Jul önskar Malmö-Limhamn Rotaryklubb.

Läst mer om klubbens julpklappsprojekt på Julklappar till behövande barn