Publicerad av Gösta Hartzell den 03 Nov 2019
Transfer från Lund
Mai von Gegerfelt kom med i Rotary 1992 i den nystartade kvällsklubben Lund S:t Knut Rotaryklubb. Hon har under åren haft flera uppdrag i klubben, bl a varit president. För ett par år sedan flyttade hon till Malmö. Vår klubbmedlem Christerl Liljemark, som är god vän med Mai, övertalade henne att söka transfer till vår klubb.

Vid sista klubbmötet i oktober togs hon så in i klubben. Tjänstgörande president Bengt "Bengan" Delmar  överlämnade namnbrickor och hälsade Mai välkommen  till klubben. Han gav Mai rådet att installera appen ClubRunner på sin mobil. I den hittar hon en fotomatrikel så att hon lättare lär känna sina klubbvänner.

Jag avslutar med en liten dagsvers av min favoritskald Alf Henrikson:

MORGON I NOVEMBER

Olust står målad i dragen.
                                                        Man håller sig lätt för skratt.
                                                        Piggnar man till frampå dagen
                                                        så är det redan natt.