Bulletin Widget
Veckobrev 2020-06-03 nr 40 (2491)

President:  Charlotte Hoff

Närvarande:   16 egna medlemmar

Nästa möte:   Bo Lundgren: Tre kriser en jämförelse mellan tre kriser sedan 1990

Klubbärenden: Idag fungerade inloggningen inte som den skullei vårt mötesprogram Zoom. Endast tre medlemmar lyckades komma in. Efter ny inloggningstur blev vi 17 medlemmar. Förhoppningsvis var det en engångsföreteelse. I varje att det inte strular nästa vecka då vi har Bo Lundgren som föredragshållare. Får jag samtidigt framföra en önskan att så många som möjligt kommer med då. Jag kan utlova ett mycket sakkunnigt och trevligt föredrag med intressanta jämförelser med den pågående coronakrisen.

Dagens föredrag: Musik kan det var något för deep learning?/

Dragans föredrag var intressant, framåtskridande men även skrämmande om artificiell intelligens. Efter en lång frågestund avtackades han med ljudlösa och välförtjänta applåder.

Dragan tipsade om en dokumentär på YouTube:

Gösta

Kommande möten
Tre kriser, jämförelse av Svenska kriser sen 1990
Digitalt möte Zoom
10 jun 2020

Mina egna minnen av andra världskriget
Digitalt möte
17 jun 2020