Veckobrev 2020-06-10 nr 4 (2491)

President:  Charlotte Hoff

Närvarande:   19 egna medlemmar
                                  2 gästande rotarianer

Gäster:      Bo Lundgren, Lund RK
                 Alf Lindgren, Staffanstorp RK

Nästa möte:   17 juni 2020, Gösta Hartzell, Mina egna minnen från andra världskriget

Klubbärenden: Vår president Charlotte hälsade oss alla välkomna och speciellt dagens föredragshållare Bo Lundgren. Hon tackade också Jan Molin för den arrangerade golftävlingen föregående vecka på Bokskogens golfbana. Speciellt gratulerade han vinnaren, Roland Borgström, som i rådande stormväder vann med stor marginal.

Undertecknad informerande om 2020 Rotary Virtual Convention den 20 -26 juni. Alla rotarianer är välkomna. Det kostar inget men man måste anmäla sig. Jag kommer att vidarebefordra Inbjudan till det.

Dagens föredrag: Bo Lundgren: Tre kriser en jämförelse mellan tre kriser sedan 1990

Bo med förflutet som finansmarknadsminister, partiledare mm höll ett mycket initierat och intressant föredrag. På det följde en lång intensiv frågestund.
Något referat blir det som vanligt inte.

Bo avtackades av Charlotte med ljudlösa applåder.

Gösta

Tyvärr var det lite problem med inloggningen idag. Vid de första utskicken hade tre siffror i mötesnumret försvunnit. När jag sedan skickade det tredje mailet hade jag upptäckt felet och kunde korrigera. I fortsättningen kommer ja kontrollera allt noggrant innan jag sänder till er.

ClubRunner Mobile
Kommande möten
Tre kriser, jämförelse av Svenska kriser sen 1990
Digitalt möte Zoom