Publicerad av Jan Molin den 30 Sep 2020
Årets deltagare samlade inför start.

The winner takes it all

Årets klubbmästerskap i golf spelades 29 september på  Bokskogens GK, Kungsbanan, i ett strålande väder med sol och nästan sommartemperatur. I dessa coronatider var kanske publiken inte så fulltalig men vi hade en entusiastisk supporter, Lennart Håkansson, som påhejare och medföljare runt hela banan. Stort tack till dig Lennart för det stödet! En riktig höjdpunkt under rundan var den fantastiska bakluckeservering som Eva och Jan Bergfelt stod för vid utslaget för hål 13.

Som väl är så serverades det inte brända och destillerade drycker

Helt magnifikt! Stort tack! Där firade vi också på sedvanligt sätt det hole-in-one som Bengt gjort någon vecka tidigare på hål nr 12.

Hur gick det då i golftävlingen?  Vid sammanräkningen efter avslutad runda kunde konstateras att klubbmästare 2020 blev Bengt Dellmar med brutto 88 slag tätt följd av Roland Borgström med 92 slag. Stort grattis till Bengt!

En resultatlista baserad på poäng med hänsyn tagen till respektive spelares handicap fick följande utseende:

1. Bengt Delmar, 35 p
  2. Roland Borgström, 32 p
  3. Jan Molin, 28 p
  4. Mats Bååth, 24 p
  5. Markus Weijrot, 22 p
  6. Bo Grundsell, 19 p
Dessutom blev det ett överskott på mästerskapet eller 2 300 kronor. Detta skänks till vår klubb som ett bidrag till verksamheten,

Text och bilder: Jan Molin , tävlingsarrangör
Några bilder: Lennart Håkansson och Mats Bååth