Publicerad av Gösta Hartzell den 09 Sep 2019

Tommy Knutsson blev årets klubbmästare i dubbelt avseende.

Årets klubbmästerskap gick av stapeln den 6 september. Dagen började med ett regngrått väder som dock bättrade sig väsentligt till ett för golf mer angenämt.

Margareta gör utslaget

och Tommy L puttar för?

Förutom 9 spelare hade även våra trogna supportrar Eva och Jan Bergfelt dukat upp ett formidabelt matbord med idel delikatesser vid tee för hål 13. En riktig höjdare på denna golfrunda! Tack Eva och Jan!

Samling vid hål 19 -vattenhålet- för samtliga deltagare.

Efter fullbordad runda och hopräkning av alla slag stod Tommy Knutsson som odiskutabel segrare, såväl i mästarklassen, 83 slag brutto, som i poängbogeyklassen, 40 poäng. Strålande Tommy! Tvåa i mästarklassen kom Bengt Delmar med 85 slag brutto och i poängbogyen Margareta Troein.

Segraren Tommy med bägge priserna

och Margarets med sitt 2:a-pris.

Jag kan också berätta att det blivit ett ekonomisk överskott på inbetalade startavgifter minus utlägg för greenfees och lunch. Vi kommer därför att bidra till klubbkassan med 2 547:- att användas till något av våra sociala projekt, exempelvis Musikstipendiet eller Läkarbanken, efter styrelsens gottfinnande.

Jan Molin

Stort tack till Jacob Faxe för fina bilder